Ana Sayfa Yerel Asayiş Siyaset Ekonomi Spor Güncel Dünya Eğitim Sağlık Kültür & Sanat Yemek/Kadin








'Kısıtlama ve tedbirler artış hızını düşürmeye başladı'
'Kısıtlama ve tedbirler artış hızını düşürmeye başladı'
Kendisine silah doğrultan babasını bıçakladı
Kendisine silah doğrultan babasını bıçakladı
Kavgayı ayırmaya çalışan polis ve bekçi bıçaklandı
Kavgayı ayırmaya çalışan polis ve bekçi bıçaklandı
Kritik maçta 3 puan Fenerbahçe'nin
Kritik maçta 3 puan Fenerbahçe'nin
600 bin liralık pamuk, tırla birlikte alev alev yandı
600 bin liralık pamuk, tırla birlikte alev alev yandı

Ayşe Konakcı

ÖMÜR VERİRSE !
1 Mart 2021 Pazartesi

Sabah dolmuşla işe gidiyorum.

Konya Meram Yeniyol güzergahı.

Araştırma hastanesinin önündeyiz.

Dolmuş şöforünün "Hadi teyze, hadi teyze hadiii !" bağırtısıyla sıçradım.

Kapıya döndüm ne oluyor diye, yaşlı bir teyze şalvarlı-poşulu.

Hani o eski geleneksel artık Konya sokaklarında göremediğimiz kıyafetler içinde.

Teyzenin yaşlılığın izin verdiği ölçüde apar topar arkasına bakmadan inişi yüreğimi sızlattı. Belki de hastaydı,belki de hastasına gidiyordu.

Yaşlılığına gösterilen saygısızlığa mı yanayım, yoksa kesinlikle emin olduğum kıyafete göre yapılan muameleye mi?

Çünkü teyze yavaş falan değildi.

İyi bildiğim "Ye kürküm ye." hikayesi.

Desem ki "Kardeşim bu kadın günün modasına-havasına uygun giyimli genç biri olsaydı bu terbiyesizliği yapacak mıydın?"

Cevap hazır "Ne demek kardeşim benim de anam-bacım da böyle giyinir."

Ara ara nükseden diz problemimde evdeki merdivenleri, dolmuşta ki bir basamağı çıkarken nasıl zorlandığımı....

"Ayşe hanım yaşlılığa adım adım gidiyorsun artık." diye hüzünlendiğim zamanlar geldi aklıma.

Dayanamadım...

"Şoför bey farkında mısınız yaşlıydı giden.

" Şoför "Benim dakika sıkıntım var kardeşim, zaten daha önce polisler de durdu"

 "Şoför bey dakika sıkıntınızın farkındayım. Ama yaşlı bir hanımdı giden. Hepimiz bir gün yaşlanacağız. Allah ömür verirse. Bir gün siz de yaşlanacaksınız ve bir basamağın bile ne kadar zor çıkıldığını göreceksiniz. Tabi Allah size ömür verirse."

Bilmem sözlerimin etkisi, bilmem "Sabah sabah şu şirret kadınla uğraşmayayım mı !"dedi bizim şoförden bir ses çıkmadı.

Evet hepimiz yaşlanacağız ve yavaş yavaş bize verilenler elimizden alınacak.

Bu arada ne ekersek onu bulacağız elbette. Tabii Allah ömür verirse.

Diş Hekimi Ayşe Konakcı

Konya 01.03.2021

 

 

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
Toplam 19 yorum var, 10 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Kezban 4 Mart 2021 Perşembe  21:54

Allah hepimize hayırlı ömür versin inşaallah gücümüzün yetmeyeceği bir şekilde Allah bizi imtihan etmesin razı olacağı şekilde bizi yaşatsın hayırlı iman li bizleri vefaat ettirsin inşaallah

Yorumu oyla      0      0  
Hatice 2 Mart 2021 Salı  23:58

Dünyaya o kadar dağılmışız ki öbür dünyayı unutmuşuz Daha doğrusu bu dünyanın 60 yıllık ömrünü rahat yaşayabilmek için dünyada bile Hiçbir şeyi umursamaz olmuşuz mal para iş hırsıyla Sevgiyi saygıyı yardımı muhabbeti dostluğu unutmuşuz Allah sonumuzu hayır etsin Hayırlı nesiller nasip etsin

Yorumu oyla      0      0  
Meryem Daşkın 2 Mart 2021 Salı  10:46

Rahmetli babaannemin ünlü bir sözü vardı, aklıma geliyor bu ve buna benzer vakalara rastladığımda; “kızım ben olmayacağım sen gibi de sen olacaksın ben gibi” Ne de güzel söylemiş. Bunu gün geçtikçe daha iyi anlıyorum. Kimse ne oldum dememeli ne olacağım diye düşünerek hareket etmeli. “Keser döner sap döner gün gelir sana döner” Veee,.... daha bir çok söz söylesim geldi. Yazık bu cahiliyete

Yorumu oyla      0      0  
Mine Arisoy 2 Mart 2021 Salı  10:19

Aysecimgunaydin olsun hepimize. iyi yazmisin da maalesef bunun sapvarla posuyla ilgisi yok benim gibi giyinen kisilere de bunu aynen yapiyo bazi saygisiz soforler acele edip dahacok musteri kapmak icin yani bu para hirsi ile ilgili. gozumun onunde basi acik kiyafsti de modern yasli da diil orta yas tas catlasa elli yasinda bir kadina da yaptilR gozumun onunde kadin dustu vu sefer korktu bizler tepki gosterince dalmisim indin sandima yatti. ceza sikayst olnasin diye. bumu istanbulda cok dolmusta gordum tatlim. giyim kusam yas basla cinsiyetle de ilgisi yok yani. para hirsi gozu donmusluk saygisizlik sabirsizlik hersey var yani toplumun psikolojisi ve ahlaki bozulde velhasil ??

Yorumu oyla      0      0  
Zehra şahin 2 Mart 2021 Salı  09:18

O şöförcüğe sadece kisa bir cümle ile ey evlat şunu bilki büyüklerine hizmet rahmet indirir verdiğin külfet ise musibet indirir anlayan anlayacak amlamayan başina gelenlere vay vuy demesin inşallah kardeşim içli bir yazi olmuş selametle.

Yorumu oyla      0      0  
Şerife 2 Mart 2021 Salı  01:53

Cok haklısın abla bende köylüm benim annede şalvar giyiyor bende ara giyiyorum. Gercekten insanlar, icin deki insana degil dış görünüşe önem veriyorlar. Sürekli köylü olmamızdan vuruyorlar.

Yorumu oyla      0      0  
Remziye 2 Mart 2021 Salı  00:41

Evet Ayşem Herkes senin kadar duyarlı ve ilgili olsa yaşlılık, bu tarz ilgi ve sevgiyle daha kolay olur bence. Sevgilerimle Ayşommm.

Yorumu oyla      0      0  
Fatma zehra 2 Mart 2021 Salı  00:20

Allah kolaylik versin size efendim

Yorumu oyla      0      0  
Fahriye 1 Mart 2021 Pazartesi  23:33

Gerçekten çok haklısın ablacığım sabrımızı ve şükrümüzü kaybettik artık insanlar kıyafetlerine göre muamele görüyor Rabbim bizlere ve neslimize güzel ahlak nasip etsin ağzına ve kalemine sağlık .

Yorumu oyla      0      0  
Ömer özarmağan 1 Mart 2021 Pazartesi  23:10

Değerli doktorum yazınızı üzülerek okudum ve şunu gördüm neydik ne olduk ne olacağız sözü geldi bian aklıma nasıl bu hale geldik edep ya edep . Ama bundan eser kalmamış bizden .bizler ne ara bukadar bozulduk eskiden dedem hep söylerdi bize oğul en büyük servet saygı sevgi derdi en güzel öğütüydu . Toplumun kadına saygısı kalmadi topluma kalmadı .çocuğa doğaya saygı kalmadı . Kendisine saygısı olmayan bir bireyin bunları anlaması bilmesi malesef çok zor . Allah tez zamanda aklımızı başımıza getirsin yoksa işimiz çok zor .